Over

Hoe het allemaal begon..

Het pand heeft in de beginjaren dienst gedaan als jongensschool, daarna als gemengde school. Later werd het gebouw gebruikt als openbare bibliotheek en als peuterspeelzaal. De Oude Jongensschool is een gemeentelijk monument, gelegen op een prominente plek in het hart van Hapert, aan de Markt.

Nadat het pand in 2012 door Van Beers Hoogeloon BV werd gekocht, hebben de gedreven en enthousiaste ondernemers van de Efficio Groep contact met hen en de gemeente opgenomen om te polsen welke mogelijkheden er voor de bestemming van het pand waren. Al vrij snel meldde zich een serieuze partij met veel ervaring en genoeg ambitie om een mooie invulling te geven aan het horeca-deel van het plan. En aldus geschiedde: na een ingrijpende verbouwing opende DiVino, Restaurant & Wijnbar, met het mooiste terras aan de Markt van Hapert, op 30 juni 2015 haar deuren.

De verbouwing trok de aandacht van geïnteresseerde ondernemers. Daardoor kende de verhuur van de flexkantoren een vliegende start. Begin 2016, nog ruim vóór de officiële opening, namen de eerste ondernemers al hun intrek in De Oude Jongensschool. Op vrijdag 30 september 2016 opende Fons d’Haens, toenmalige wethouder in de gemeente Bladel, De Oude Jongensschool. Bij de opening waren ruim 300 ondernemers uit De Kempen aanwezig.

Lees meer over de verbouwing in onze blog!

De huidige Oude Jongensschool

Het concept van De Oude Jongensschool is een fijne plek waar voor ieder soort ondernemer ruimte is om prettig te kunnen werken. Zowel alleen als samen met anderen.
Samenwerken met andere ondernemers gaat binnen De Oude Jongensschool hand in hand met samen werken. De samenwerking met Van Beers Hoogeloon BV en Ontwerpbureau Kleur M heeft dan ook de basis gelegd voor wat nu in De Oude Jongensschool gerealiseerd is.

Op de benedenverdieping, aan de voorzijde van het pand, kun je een lekker hapje eten en drinken bij DiVino, Restaurant & Wijnbar. Buiten kijk je vanaf het mooiste terras van Hapert
over de Rode Loper uit op  de Markt. Op de benedenverdieping - aan de achterzijde van het pand - vind je de ingang naar de werkplekken. Beneden zijn twee kantoren, een pantry en de toiletten. Op de bovenverdieping vind je nog meer kantoren, een pantry en een gemeenschappelijke ruimte beschikbaar voor trainingen, workshops en flexwerkers. Hier kun je als ondernemer terecht voor een dagdeel of de hele dag, voor een enkele keer of met regelmaat.