Een centrale plek waar mensen samenkomen en -werken

De Oude Jongensschool aan de Kerkstraat in Hapert is anno 2016 nauwelijks nog herkenbaar in vergelijking met een aantal jaren geleden. Het gemeentelijk monument deed vroegere dienst als onderwijsinstelling en later werd er de bibliotheek en een peuterspeelzaal gevestigd. In 2012 werd het pand gekocht door Van Beers Hoogeloon B.V. Als je vandaag over de Markt in Hapert loopt wordt je blik gevangen door de prachtige uitstraling van Restaurant en Wijnbar DiVino. Het andere gedeelte van het gebouw is ook onherkenbaar na een (bijna afgeronde) gigantische verbouwing. Geniet een rondleiding van maar liefst 1000 vierkante meter horeca, flexwerkplekken en kantoorruimte.

Hanneke van Beers en Erik van Lint

De huidige eigenaar van De Oude Jongensschool Hanneke van Beers, tevens mede-eigenaar van Van Beers Hoogeloon B.V., had bij de aankoop van het pand in 2012 nooit gedacht dat het deze bestemming zou krijgen. Dat veranderde na een paar gesprekken met de initiatiefnemer van het concept Erik van Lint. Erik is commercieel directeur van Efficio Groep, een bedrijf waar diverse takken van ondernemen worden samengebracht. Bij zijn organisatie staat het woord ‘samenwerken’ letterlijk en figuurlijk centraal. Hanneke vertelt: “Toen Erik mij benaderde met zijn plannen zag ik het nut van het concept zeker in. Het pand en de locatie lenen zich perfect voor de combinatie horeca, flexplekken en kantoorruimte. En dat in combinatie met het enthousiasme van Erik maakte ook mij meer dan enthousiast.” Dit was het begin van een vruchtbare samenwerking voor een gigantisch project.

Een centrale plek waar mensen samenkomen en -werken

logo ojs

Voordat de daadwerkelijke verbouwing begon gingen er vele gesprekken met diverse partijen vooraf: gemeentelijke ambtenaren, architect, potentiële huurders, uitbaters voor de beoogde horecagelegenheid, enzovoort. Het tweetal wist alle ballen hoog te houden en de plannen kregen hoe langer hoe meer vorm. De samenwerking tussen Hanneke en Erik verliep (en verloopt) voorspoedig. Erik: “Onze samenwerking berust vooral op vertrouwen. We delen elkaars kennis en netwerk. Het gaat allemaal heel gemoedelijk. En dat is zo mooi aan dit project, want dat is ook precies wat wij met dit project voor ogen hebben: een centrale plek waar mensen samenkomen en -werken, gemoedelijkheid hoog in het vaandel staat en kennis gedeeld wordt. Zowel de horecagelegenheid als ook de flexplekken en kantoorruimten, lenen zich daarvoor.”

Verbouwing is ten einde

De verbouwingen zijn klaar. Hanneke en Erik mogen trots zijn op het resultaat. Er is ontzettend hard gewerkt en er is niets waarover niet is nagedacht. Momenteel hebben diverse bedrijven hun intrek genomen in het prachtig verbouwde pand. Zoekt u nog een flexwerkplek? Of bent u op zoek naar een vaste kantoorruimte? Neem rustig contact op met Hanneke of Erik. Zij leiden je met trots rond door de nog beschikbare ruimten en helpen je graag aan een werkplek op maat.

Bron: Uitgeverij De Uitstraling