Een nieuwe ondernemer aan het woord

BIK Engineering is sinds 1 januari actief binnen De Oude Jongensschool. Aan het roer van dit bedrijf staat Bart Kavelaars. Voordat hij dit bedrijf in 2014 oprichtte, heeft hij bij diverse bedrijven gewerkt en in meerdere functies technische ervaring opgedaan. BIK engineering ontwikkelt en ontwerpt technische systemen en producten, van verpakkingsmachines tot kunststof spuitgiet- en extrusieproducten. Daarnaast maakt het bedrijf prototypes en kleine series producten, met behulp van 3D printtechnieken.

Bart Kavelaars huurde tot voor kort een kantoor in Eersel. Maar nu hij met zijn vrouw en twee kinderen in Hapert woont, is hij met zijn kantoor mee naar Hapert verhuisd. Via via hoorde hij van De Oude Jongensschool, uit nieuwsgierigheid maakte hij een afspraak. Hij was benieuwd naar de mogelijkheden en opties. En zo is hij nu alweer een paar maanden actief binnen De Oude Jongensschool.

Daarom vonden wij het tijd om eens naar zijn eerste ervaringen te vragen. Hierop antwoordde hij: ‘De sfeer is goed, er is een goede balans tussen een rustige, eigen werkplek en het ontmoeten van andere mensen binnen het pand voor een praatje’.

Daarnaast waren wij benieuwd wat voor Bart de doorslag gaf om met zijn kantoor naar Hapert te verhuizen. Want Eersel is tenslotte op een paar kilometer afstand?
‘Hier heb ik de mogelijkheid om een groter kantoor te huren dat uit twee ruimtes bestaat, weliswaar gedeeld met een andere ondernemer maar dat gaf voor mij de doorslag. Nu heb ik de mogelijkheid om als bedrijf te groeien binnen dezelfde ruimte. Doordat ik werk met een aantal 3D printers is het prettig dat deze in een aparte ruimte kunnen staan zodat ik daar op kantoor geen overlast van heb.
Het delen van het kantoor ervaar ik als positief, hierdoor kom ik met nieuwe contacten in aanraking. De locatie van het pand en de combinatie met het restaurant maakt het ook een fijne en representatieve plek om klanten te ontvangen’

Ben jij benieuwd geworden naar Barts producten? Neem dan een kijkje op zijn website: bik-engineering.nl

Volg jij De oude Jongensschool al op Social Media? Volg ons op FacebookInstagram en LinkedIn voor de laatste ontwikkelingen.