Keep It Simple, Stupid!

Samenwerken is een tweezijdig mes

De Oude Jongensschool biedt kansen aan ondernemers om met hun bedrijf een nieuwe stap te zetten, en om in contact te komen met nieuwe mensen. Toen Nils Seuntjens met zijn bedrijven Yver Personeel en Yip uit zijn jasje dreigde te groeien, was hij een van de eersten die bij Erik van Lint informeerde naar de mogelijkheden.

Metaalbranche

“Ik heb hier nog samen met Erik van Lint op school gezeten”, blikt Nils terug. “Ik ken Erik al eigenlijk mijn hele leven, en toen ik wist dat hij met dit project bezig was heb ik meteen contact gezocht.” Op dat moment zat hij met zijn bedrijven, waarmee hij al sinds 2011 actief is, op een kantoor in Eersel dat te klein aan het worden was. Samen met Lieke van Loon van Werkenindekempen.nl was hij de eerste bewoner van de nieuwe Oude Jongensschool.

Met Yver Personeel voorziet Nils, samen met zijn twee collega’s Natasja Vreven en Arnoud Stolk, in uitzendwerk en detachering binnen de metaalbranche. Yip doet aan payrolling en backoffice dienstverlening: “Onze toegevoegde waarde ligt in expertise. We hebben ervaring in dit vakgebied, en kunnen met Yver dus volwaardig advies geven. Ook bij Yip is dat zo; wij regelen alles wat erbij komt kijken als een werkgever en werknemer in contact komen met elkaar. Yver en Yip zetten expertise in om te zorgen dat werknemers en werkgevers tevreden zijn.”

Meedenken

Yver in De Oude Jongensschool

Los van de locatie van de Oude Jongensschool, en de aantrekkingskracht van andere ondernemers, waren kwaliteit en flexibiliteit twee belangrijke kernpunten voor Nils. “De Oude Jongensschool is lokaal en dichtbij”, zegt hij. “Maar ook de kwaliteit sprak me aan. Er is gebruik gemaakt van degelijke materialen, en er is geen half werk geleverd. Het gebouw straalt iets uit en komt representatief over.”

Één van de redenen dat Nils met zijn bedrijven wilde verhuizen, was ruimtegebrek. Daar bood de Oude Jongensschool een oplossing in; niet alleen nu, maar ook in de toekomst. “We gaan binnenkort naar een nieuw kantoor binnen het gebouw”, zegt Nils. “Ik hou ervan dat dat heel makkelijk gaat. Ik pak bij wijze van spreke mijn bureau op en ga ergens anders verder met werken. Ik zit nergens aan vast.” Die flexibiliteit is een van de kenmerken van de Oude Jongensschool. Veel kantoorruimtes zijn modulair opgebouwd, wat wil zeggen dat tussenwanden verplaatst, verschoven en weggehaald kunnen worden. “Alles kan, en meedenken is een mes dat aan twee kanten snijdt”, aldus Nils. “Als het kan, dan gebeurt het. En niet halve bak.”

Makkelijk

Bij de Oude Jongensschool wordt je ontlast in bijzaken, vindt Nils: “De wijze waarop dit concept opgezet is, is erg laagdrempelig. De ondernemers versterken elkaar op kantoor. Ook Erik is daar heel makkelijk in: als ik een probleem heb loop ik bij hem binnen, en hij gaat direct aan de slag voor een oplossing. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Keep It Simple, Stupid!”