Waarom jij zoveel mogelijk daglicht op je werkplek wilt

De Oude Jongensschool is een gebouw met veel ramen en natuurlijke lichtinval. Perfect dus voor werkplekken. Daglicht heeft namelijk veel voordelen ten opzichte van kunstmatig licht. Wat zijn deze voordelen en wat betekent het type licht op kantoor voor de productiviteit van iedereen op de werkvloer?

1. Productiviteit
Uit onderzoek blijkt dat beter kunnen concentreren, alerter zijn en een beter geheugen gevolgen zijn van regelmatige blootstelling aan natuurlijk licht. In de zakenwereld betekend dit een hogere productiviteit. En het verschil is echt groot: mensen die werken in een goed, door daglicht verlicht gebouw werken 6 tot 12% sneller dan mensen die op geen goed verlichte werkplek werken.

2. Kosten
De zon is de goedkoopste optie om te verlichten. Zelfs op een bewolkte dag produceert het nog genoeg licht om te werken. En dat voor niks!

3. Kleurechtheid
Daglicht licht geeft een meer waarheidsgetrouw beeld van een afbeelding of product. Voor bepaalde branches kan dit ontzettend belangrijk zijn. Bijvoorbeeld voor grafisch ontwerpers en architecten, maar ook voor een mode- of verpakkingsontwerper! Iedereen met een beroep waarin kleur een belangrijke rol speelt, zou zoveel mogelijk in daglicht moeten werken.

4. Een beter dagritme
Door overdag veel gebruik te maken van het daglicht, pas je je aan de natuurlijke cyclus aan. Wakker zijn als het licht is en slapen als het buiten donker is helpt bij betere nachtrust en meer emotionele stabiliteit.

5. Optimale omstandigheden voor groen
Voor planten heb je daglicht nodig, dus een werkplek met veel licht is de perfecte plek om groen neer te zetten. Groen op je werkplek heeft ook weer veel voordelen. Koop dus maar gauw een paar leuke plantjes voor op jouw kantoor!

6. Beter voor het milieu
De afgelopen jaren is er veel verbeterd op het gebied van milieuvriendelijke verlichting. Maar alsnog is het natuurlijk het beste om zo min mogelijk stroom te verbruiken. Daarbij gaan de lampen langer mee als ze minder gebruikt worden.

Heb jij genoeg daglicht op je werkplek?
Zo niet, kijk eens naar de mogelijkheden om dit te creëren, zoals je ziet kun je er ontzettend veel baat bij hebben!
Ben jij op zoek naar een werkplek met veel daglicht? Dan is De Oude Jongensschool de perfecte werkplek voor jou!