Wat is een flexwerkplek?

Een flexwerkplek is een verzamelnaam voor een flexplek en een werkplek. Het verschil zit niet in de werkomgeving maar in de beschikbaarheid. Hierdoor is de naam flexwerkplek ontstaan. Een werkplek is meestal een vaste werkplek in de vorm van een kantoor, terwijl een flexplek op bepaalde momenten te gebruiken is. De kosten zijn lager en je kunt er met flexibiliteit gebruik van maken. De ruimte deel je met andere mensen die gebruik maken van een flexplek.

Voor wie is de flexwerkplek?

Thuiswerken is voor veel (startende) zelfstandigen de meest praktische oplossing. Het is goedkoop, je hebt alles bij de hand en je kunt vanuit je woonkamer of werkruimte prima een bedrijf runnen.
Maar naast de voordelen van thuiswerken, zijn er ook wat nadelen: je hebt vaak weinig contact met andere mensen en ondernemers en de grens tussen werk en privé kan vervagen. Ook is thuis niet altijd een handige plek om klanten te ontvangen. Het is logisch dat veel ondernemers (nog) geen budget hebben voor een bedrijfspand. Dan is een externe flexwerkplek fijn. Zo kun je lekker naar je werk gaan wanneer je wilt en de kosten zijn relatief laag. Het is ook prettig dat je hier andere ondernemers ontmoet en eens een praatje kunt maken.

Daarnaast is een flexplek niet alleen geschikt voor ondernemers maar ook voor werknemers die vanuit huis werken.
Werkgevers die hun personeel niet alleen aan hun eigen keukentafel willen laten werken, maar ook in een professionele omgeving op locatie, kunnen er veel baat bij hebben hun werknemer op een flexplek te laten werken. Een werkgever die productiviteit belangrijk vindt, doet er goed aan om naast de huurprijs te denken aan sfeer en beschikbare faciliteiten.

Een flexplek in De Oude Jongensschool

Een flexplek bij De Oude Jongensschool is eigenlijk een soort membership die jou recht geeft om onbeperkt gebruik te mogen maken van de beschikbare plekken in de open kantoorruimte. Je hebt 24/7 toegang tot je werkplek, voor korte of lange termijn of zelfs eenmalig. Je maakt gebruik van supersnel internet en hebt koffie en thee binnen handbereik.

Ben jij een (startende) ondernemer of een thuiswerkende werknemer in Noord Brabant en zoek je een fijne werkplek?
Neem contact met ons op en kom gerust eens een kijkje nemen bij onze comfortabele werkplekken!